Van Kamloops naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Kamloops naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Kamloops naar Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Edith

30 Mei 2016 | Canada, Vancouver

Na een rustige nacht in Kamloops een rustig plaatsje halverwege tussen Jasper en Vancouver was het vanmorgen weer 7:20 vertrek uit het Hotel om weer op de Rocky Mountaineer te stappen voor het allerlaatste stuk treinen van deze reis. Na de lage bewolking en wat regen gisteren is het vandaag gelukkig een stralend blauwe lucht en de temperatuur is super goed. We vertrekken met wat vertraging uit Kamloops want we moeten op 2 vrachttreinen wachten die eerst voorbij moeten gaan maar het geeft ons rustig de tijd om ons plekje weer in de trein op te zoeken. De trein is een stuk langer geworden in Kamloops want ze hebben wat wagons met mensen die uit Jasper gekomen zijn aangekoppeld aan onze trein en we gaan allen naar Vancouver. Het is vandaag een prachtige zonnige dag toch even wat anders dan gisteren. Het is op het station wel een organisatie om alle mensen bij de trein te krijgen want de bussen moeten een voor een op de goede volgorde het perron op rijden, leuk en interssant om de organisatie hiervan te zien.
We zitten weer op ons stekje en na Kamloops is de omgeving gelijk half woestijnachtig met veel mooie rotsformaties. We rijden de eerste paar uur ook nog langs de rivier en we zien visarenden en de Amerikaanse Zeearenden (het nationale symbool van Amerika). De zeearend heeft een witte kop en de visarend heeft een masker op, maar als ze vliegen is het best lastig om de een van de ander te onderscheiden. We staan regelmatig op het open platform tussen de treinstellen in en dit is vandaag heerlijk en je kan nu echt goed mooie opnames maken. We zien in dit droge landschap ook een aantal grote kuddes bergschapen met grote hoorns en het lijkt wel of ze tegen de bergen aan geplakt zitten. Ik ga tussendoor nog een kijkje nemen in de keuken van de trein en de koks zijn heel behulpzaam en vinden het leuk om mij te laten zien waar ze ons eten klaar maken, het is helemaal niet een super grote keuken en ze zijn met z'n 3en voor onze wagon met rond de 50 mensen. We ontbijten en lunchen in 2 zittingen want anders past het allemaal niet, maar het is goed geregeld, we komen niets te kort. Af en toe vinden wij wel dat ze bezig zijn met Amerikaanse humor en daar zijn wij te nuchter voor om hierin mee te gaan dus dan maar lekker naar buiten op het platform en genieten van het mooie landschap om ons heen! We volgen een groot gedeelte de Fraser Rivier en deze is af en toe flink woest met veel draaikolken. Halverwege verandert het landschap weer en gaan we weer stijgen, nu komen de bomen en het bos weer terug en zien we vlak voor Vancouver ook weer wat bergen met sneeuw terugkomen. We zien dichter bij Vancouver ook weer meer lange vrachttreinen terug komen want deze worden natuurlijk bevoorraad vanuit de Port van Vancouver.
Uiteindelijk komen we in Vancouver aan om 18:30 uur en is er een eind gekomen aan onze treinreis in deze zeer bijzondere Rocky Mountaineer. Het is een zeer prettige en best luxe ervaring die wij niet graag hadden willen missen, en een ieder zouden willen aanraden. We nemen afscheid van de treincrew and pakken een taxi naar de Haven van Vancouver want daar ligt ons Hotel. Met de drukte weten we gelijk weer dat we in een grote stad terug zijn. We lopen 's-avonds nog een lekker stuk langs de waterfront van Vancouver voordat we het voor gezien houden vandaag. Morgen zien we wel wat we verder gaan ondernemen.

• 31 Mei 2016 - 11:29

Erna:

Lieve Edith en Frank,
    Wauw, wat een mooie foto's zijn dit weer. Fijn dat alles naar jullie wens gaat.
    We zien uit naar de film, want die zal wel geweldig zijn vanaf het buitenplatform van de trein genomen.
    Superleuke foto van jullie in de trein.
    Geniet verder de komende dagen.
    Liefs en groetjes. xxx