Laatste dag in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Laatste dag in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Banff

Blijf op de hoogte en volg Edith

28 Mei 2016 | Canada, Banff

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen tot 7 uur, en daarna besloten dat we vandaag maar weer lekker gaan lopen want morgen zitten wij weer 2 dagen in de trein, de Rocky Mountaineer, naar Vancouver via Kamloops. We gaan eerst naar downtown en vandaar naar het treinstation waar we de Fenland trail oppakken, een rondweg van 2 km, maar halverwege besluiten we af te buigen naar Vermillion Lakes Drive. Je begrijpt het al we nemen een andere trail die leidt naar de 3 Vermillion Lakes. We worden getrakteerd op prachtige vergezichten met meren en bergen, echt net als de Canadese plaatjes die je zo vaak ziet. We lopen bij de 2e Lake en er stopt iemand om ons te vertellen dat we wel moeten uitkijken want een aantal fietsers heeft net een "grizzly" gezien een paar km verderop en die komt onze kant uit! We lopen nog een stukje door maar ik voel mij er toch niet echt happy bij, dus na ongeveer een kilometer besluiten we toch maar het zekere voor het onzekere te nemen en rechtsomkeer te maken. Als je in een auto zit en je komt hem tegen heb je bescherming maar lopend ben je toch kwetsbaar! Ik wil nog wel onze reis afmaken. We hebben nog een aantal vogels gezien, heel veel verschillende maten eekhoorns, en een aantal Elk dus genoeg wild voor vandaag, hoe graag wij ook een grizzly willen zien in de vrije natuur het is en blijft een van de gevaarlijkste wilde dieren hier in de omgeving. We lopen terug naar de stad en nemen de bus naar het kampeerterrein van Banff, gewoon omdat we nieuwsgierig zijn hoe deze eruit ziet. De camping ligt tegenover Tunnel Mountain dus iets hoger en de meeste plekjes hebben een prachtig uitzicht naar Tunnel Mountain. Even terug naar het Hotel om te checken hoe alles gaat voor morgen want dan moeten we weer vroeg uit de veren.
Het wolkendek is hoog en de bergen rondom Banff zijn weer helemaal vrij dus dan toch maar even naar boven met de gondelbaan, 1580 meter hoog en een ritje van 7-8 minuten naar boven dus je begrijpt redelijk snel en steil. Als we boven komen is er een houten pad aangelegd en heb je op verschillende plekken een prachtig uitzicht naar het dal waar Banff in ligt en ook naar de andere kant en de Rocky Mountains. We moeten nog heel wat houten trappen klimmen om op het hoogste punt te komen maar het is zeker de moeite waard. We zien hier nog een paar bergmarmotten en drie berggeiten die inmiddels hun wintervacht aan het verliezen zijn en voor ons poseren.
Het is inmiddels 19:00 uur dus we besluiten om gelijk hiervandaan weer de gratis bus te nemen naar de stad en in de Ierse Pub onze laatste maaltijd in Banff te gebruiken.
We hebben al van verschillende mensen gehoord dat je heeeel veeeel eten krijgt op de Rocky Mountaineer dus doen het nu maar rustig aan.
Nu de koffers weer inpakken voor vertrek morgenochtend om 6:45 met de bus naar het station en op de Rocky Mountaineer! Willen jullie weer duimen voor mooi helder weer de komende 2 dagen aub! Het moet een hele belevenis zijn deze trein dus jullie gaan het horen morgen.

• 29 Mei 2016 - 08:06

Fleur :

Klinkt super Edith, jullie hebben dat wandelen goed te pakken! Maar hey- inderdaad, jullie moeten heel terug komen dus liever niet meneer de

• 29 Mei 2016 - 22:36

Patty:

Wat een heerlijke verhalen weer. Helaas niet altijd de tijd om even te reageren. Maar ik geniet weer met jullie mee XXXX