Van Jasper naar Banff via de Columbia Icefield - Reisverslag uit Banff, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Jasper naar Banff via de Columbia Icefield - Reisverslag uit Banff, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Jasper naar Banff via de Columbia Icefield

Blijf op de hoogte en volg Edith

26 Mei 2016 | Canada, Banff

Vanmorgen opgestaan met mooi droog weer, bedankt voor het duimen allemaal! We worden opgehaald door de bus van Brewster en we hebben een hele vrolijke chauffeur Alan met zijn jonge vrouwelijke assistente Jade. We hebben een volle bus met 43 mensen en gaan via de Icefield Parkway 93 richting Banff. Onze eerste stop is bij de Athabasca Falls, een mooie waterval gelegen langs de Athabasca Rivier met een prachtige regenboog over de waterval. We rijden verder en komen nu bij het Icefield Centre, hiervandaan halen we de kaartjes voor ons ritje op de Columbia Icefield. We moeten wel een plas pauze inlassen want in de speciale sneeuwbussen waarmee we een stuk de gletsjer op gaan is daar geen gelegenheid voor. Wij stappen in een van de nieuwe bussen, merk Mercedes Benz, met 180-190 paardenkracht en gigantisch grote wielen. Het is wel zeer toeristisch, men is maar op het ijs zo'n 15-20 minuten, maar toch een ervaring om op 300 meter dik ijs te staan dat al eeuwen oud is. Vervolgens gaan we naar de nieuwere attractie de Skywalk, dit is een glazen halve cirkel die 30 meter uit de rotswand hangt met een glazen vloer zodat je het gevoel hebt dat je in het luchtledige loopt hoog boven de rotsen. Vanuit de Skywalk heb je wel een prachtig uitzicht over de omgeving. Leuke ervaring maar niets voor mensen met hoogte vrees. Nu gaat de lucht toch betrekken en komen de wolken wat naar beneden zetten en gaan wij terug naar het Icefield Centre en krijgen hier een uitgebreide lunch, zit in de trip inbegrepen, buiten miezert het inmiddels, maar wij zitten droog. De Icefield Parkway is een pittoreske rit tot nu toe met veel mooie uitzichten, het staat ook hierom bekend, maar helaas helemaal geen wild gezien.
We maken nog een tweetal stops en gelukkig zijn de wolken weer verdwenen en doet het zonnetje weer goed zijn best. Bow Lake is een van de stops en dit meer ligt idyllisch tussen hoge bergen, onze laatste stop voordat we bij Lake Louise komen gaat niet door want men heeft net een grizzly bear daar gezien, helaas rijdt onze chauffeur hier door zonder maar een poging te doen om hem te kunnen zien?! Dus geen fooi, dat begrijp je wel!
Om 15:00 uur komen we aan bij Lake Louise en hier gaan een aantal mensen uit de bus want die blijven 1 dag hier. Wij maken weer een lekkere wandeling langs het meer en genieten van de rust (nou ja zo ver dat het kan met al die toeristen) en van het zonnetje dat lekker schijnt. Nu is het nog 45 minuten rijden en dan zijn we in Banff waar we 3 nachten blijven voordat we weer verder te gaan. Ons Hotel ligt wat hoger in de bergen en we krijgen een bus kaartje om gratis naar het dorp te gaan. De bus rijdt elke 40 minuten tot 23:15 uur.
Even een pauze inlassen want we krijgen zo veel indrukken en informatie dat het wel lekker is om even te relaxen en niets te hoeven, wat we hier nog gaan doen zullen we morgen wel beslissen, misschien gewoon wel helemaal niets?!

• 27 Mei 2016 - 23:32

Mama:

Mooie foto's!! Xx

• 07 Juni 2016 - 23:55

Lia:

wel een late reactie, maar wat een meer dan prachtige foto's. Die glazen halve cirkel met glasbodem, had echt iets voor mij geweest. Brrrrrrrr