Polynesian Cultural Center - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Polynesian Cultural Center - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Polynesian Cultural Center

Blijf op de hoogte en volg Edith

08 April 2015 | Verenigde Staten, Waikīkī

Vandaag een hele dag naar het PCC dat ligt ongeveer één uurtje rijden met de bus vanuit Honolulu. Het is het centrum dat is opgezet door de Mormonen en 33 jaar geleden bestond het ook al maar is nu wat uitgebreid en het is erg gecommercialiseerd. Wel geven ze veel meer informatie over de verschillende eilanden en ook de verschillende bouwstijlen op de eilanden zijn goed in beeld gebracht. Het PCC is gelinkt aan de universiteit van de Mormonen en hier komen kinderen uit heel Polynesië om te studeren met een beurs maar daar tegenover moeten ze regelmatig in het Centrum werken, dansen, zingen en privé rondleidingen geven. Maar dit doen ze met veel liefde en plezier want dat stralen ze uit en wij hebben dat zelf kunnen zien.

We hebben zelf rondgelopen want achter een groep aanlopen is niks voor ons! Waar we zeer van hebben genoten was de kano optocht op het water, dat was nog wel zoals 33 jaar geleden en met dit mooie weer was het heel kleurrijk en prachtig om te zien. Daarna hebben we ook een luau diner buffet gehad met heerlijkheden, kip, rund en varkensvlees en salades van o.a. fruit en groenten en lekker zoete aardappelen.
Ook nog een hele mooie 4-D film over Hawaï gezien van 40 minuten met super mooie opnames van de eilanden.

Als klap op de vuurpijl een Show op een groot open, maar overdekt podium van de zang en dans van alle eilanden waar denk ik zeker 50 personen aan deelnamen. Dit is zeer professioneel in elkaar gezet en veel vuur kwam hierin voor, dus ook vuurdansen.

Al met al voor onze laatste hele dag weer heel erg genoten en een mooie afsluiting op dit prachtige tropische eiland. Echt heel veel uitgerust hebben we de laatste dagen niet maar dat doen we wel als wij weer thuis zijn.

Morgen nog tot de late namiddag de laatste dingen evt. kopen en dan moeten we echt richting NL. We vliegen in 2 gedeelten, eerst van Honolulu naar Seattle ongeveer 5 1/2 uur dan een layover van 8 uur voordat we aan het laatste stuk beginnen n.l. Seattle naar Amsterdam en dat is nog 9 uur vliegen, dit alles met Delta Airlines. We verliezen dan weer de extra dag en zijn zaterdag de 11e in de ochtend weer in NL.

Ik ga jullie nu alvast bedanken voor alle enthousiaste reacties op deze blog want ze zijn allen gelezen en ik vindt het nog steeds leuk om te doen en daarbij zie ik dat mijn blog teller heel erg hard omhoog is gegaan, en dat is voor mij echt kicken!
Waarschijnlijk nog één laatste verslag en dan is het weer wachten tot de volgende reis en wat dat zal zijn is nog niet bekend maar jullie horen het zeker als het zover is!

• 09 April 2015 - 14:21

Johan En Bianca:

Ook dit ziet er weer super uit! Bedankt voor het meegenieten van jullie geweldige reis en alvast een hele goede terugreis!

• 09 April 2015 - 15:23

!Mama :

Wat goed dat ze die kano optocht nog steeds doen! Heel fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie laatste bestemming, maar hoe kan het ook anders met zulke mooie eilanden in de zon! Ik wens jullie een hele goede terugreis en ga maar lekker pitten in het vliegtuig! Frank, je ziet er een beetje moe uit en jij Wijfje bent helemaal bruin! Hele goeie reis met veel liefs en xxx

• 09 April 2015 - 15:51

Lia Rook:

Superblij dat jullie weer terug komen, wel jammer dat er dagelijks geen reisverslagen meer zijn. Maar toch, kom maar weer lekker terug, want jullie worden best wel een beetje gemist. Geniet nog eventjes van de tropen, een goede reis en veilige aankomst zaterdag.

• 09 April 2015 - 15:57

Richard En Ursula:

Helaas konden wij niet alle berichtje lezen, omdat wij mit de vrachtboot onderwegs waren, en dit zonder internet!!!
    Maar wij zien ons ja weer op de boot volgend keer en kunnen daar nog het rest von jullie horen. Veilieg terugreis en tot ziens.

• 09 April 2015 - 19:05

Erna:

Wij hebben genoten van jullie geweldige reis en de prachtige verslagen. Een mooie afsluiting op Hawaï met rieten rokjes, dans en bloemenslinger. Wij wensen jullie een veilige vlucht terug naar huis.
    Veel liefs van ons xxx

• 09 April 2015 - 19:21

Emmy:

Hallo Edith en Frank
    Ik heb genoten van ak jullie reisverhalen. Welkom in het zonnige Nederland waar de kersenbloesem
    bijna bloeit. Goede reis terug endan lekker uitrusten. Emmy