Hop on Hop Off - Zwemmen - Shoppen - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Hop on Hop Off - Zwemmen - Shoppen - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Hop on Hop Off - Zwemmen - Shoppen

Blijf op de hoogte en volg Edith

06 April 2015 | Verenigde Staten, Waikīkī

Vanmorgen inderdaad op de Rode Waikiki Trolley Bus een rondje door Honolulu gemaakt. Het was stralend weer dus we waren blij met het dakje boven ons hoofd. We hebben de 2 uur durende rondreis één keer onderbroken bij het beeld van King Kamehameha, deze staat voor het gerechtsgebouw in het centrum van Honolulu. Wij kijken regelmatig naar de TV Serie Hawaii 5-O en dan komt dit beeld en het gerechtsgebouw vrij regelmatig in beeld dus .... foto's maken natuurlijk. We mochten ook een kijkje nemen in het gerechtsgebouw en in een van de rechtszalen. Maar zoals je al zou verwachten bij die Amerikanen moest je tas en camera wel door een scanner en zelf moesten wij ook door een controle poort en met zo'n metaal detector onderzocht worden! Tussen de middag samen een bord nacho's met kaas en guacamole gegeten en toen konden we weer verder.

Na het rondje afgemaakt te hebben zijn wij weer bij ons Hotel uitgestapt en hebben even de zwemkleding aangetrokken en een verfrissende duik genomen. We kunnen niet in Waikiki zijn geweest zonder in het water te hebben gelegen. Ik heb nog even in de zon gelegen om te drogen maar lang hield ik het niet uit want de zon is behoorlijk sterk hier! Dat mensen zo'n hele dag kunnen bakken begrijp ik totaal niet, je bent net een gegrilde kip aan het eind van de dag.

Weer gauw onder de douche het zeewater afspoelen en laat in de middag weer met de Rode Trolley Bus mee voor opnieuw een rondje tot aan het Á La Moana Shopping Centre, 300 winkels en 60 eetgelegenheden onder één dak. De Roze Trolley Bus rijdt de hele dag rondjes van dit winkelcentrum naar alle grote Hotels, dus je begrijpt zware sponsoring om de mensen maar te laten kopen! En ook hier weer niet de minste winkels. Ze zijn bezig met nog een uitbreiding en zelfs Bloomingdales gaat hier een groot filiaal openen mid 2016, Macy's zit er nu al en doet denk ik goede zaken.

De verdere middag doorgebracht met wat souvenirs kopen en winkels kijken en daarna nog een lekkere cocktail gedronken in een bar op de 4e en lekker gegeten bij de Chinees, hmmm... lekker bordje rijst had ik trek in. Je bent tenslotte Indo!

Morgen gaan we een rondreis maken over het eiland en alle grote bezienswaardigheden bekijken o.a. de bekende pipeline, bekend van de grote surf wedstrijden die op Hawaï gehouden worden. Meer in mijn verhaal van morgen.

XXX

• 07 April 2015 - 11:40

Denise:

Ziet er heerlijk uit, vooral die warme en blauwe zee! Geniet ervan! Hier wordt het nog maar moeizaam lente! X

• 07 April 2015 - 11:51

Lia Rook:

Ik sluit mij bij de rteaktie van onze dochter aan. Wat ik wel mis hier, zijn foto's van eten, op een of andere manier. Jullie zijn in een shopping-mall geweest met 60 eetgelegenheden. Niet een foto van iets lekkers ? Dat is niets voor jullie.
    Leuke foto van jouw Frank, bij dat standbeeld. Is dat je broer ?
    Have a nice day and XX