Tokyo Tower Cherry Blossoms - Zojoji - Hama Rikyu - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Tokyo Tower Cherry Blossoms - Zojoji - Hama Rikyu - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Tokyo Tower Cherry Blossoms - Zojoji - Hama Rikyu

Blijf op de hoogte en volg Edith

31 Maart 2015 | Japan, Tokio

Gisteren weer een reisdag dit maal maar een korte vlucht van iets meer dan 2 uur van Seoul naar Tokyo (onze 5e bestemming). De vlucht werd weer uitgevoerd door Korean Air en ik moet zeggen dat ik de flight attendants geweldig vindt want ze hebben ons een lichte maaltijd geserveerd, drankjes, koffie en ook nog duty-free en dit in een tijdsbestek van nog geen 2 uur (hadden nog wind mee) en alles met een vriendelijke smile! Ze weten wat service is!
Ongeveer 15 minuten voordat we landen in Tokyo wat zien we boven het wolkendek uitsteken .....?? niets minder dan Mt. Fuij met z'n besneeuwde top!! Dan nog een mooie zonsondergang met Mt. Fuij op de achtergrond en onze dag kan niet meer stuk!
Maar we vallen van de ene verbazing in de andere.

Aangekomen bij ons Hotel in het Shiodome gebied zien we dat het deel uitmaakt van een groot centrum. Even verder op komen drie verschillend treinlijnen binnen en ook de metro dus lekker Centaal. We komen binnen op straat niveau maar zien tevens nog 2 niveau's hieronder met een heel loop en winkel gebied. Dan nog één niveau hierboven voor alleen voetgangers en daarboven nog de metrolijn. Lijkt wel of we een futuristische film zijn binnengelopen! Zoiets hebben we nog nooit gezien en met een "open planning" gevoel en schoon dat het is. Je moet de foto's maar gaan kijken want het is moeilijk onder woorden te brengen. Dan als klap op de vuurpijl krijgen we nog een kamer op de 30e verdieping met een pracht uitzicht op de Tokyo Tower ('s-avonds verlicht) en een deel van de stad, wat willen we nog meer! Geen wonder dat mijn Papa hier graag naar toe had willen gaan! Je zal het door mijn ogen moeten gaan zien Pap :-)

In de ochtend gaan we vandaag niet zo vroeg op pad want we moeten ons eerst oriënteren en een beetje wegwijs laten maken door "guest relations" van het Hotel. Dan gaan we op weg naar het Park voor de kersenbloesems maar we gaan helemaal de verkeerde kant op blijkt achteraf en komen terecht bij de Tokyo Tower. Dan maar hier naar boven want het is mooi weer. We gaan in twee etappes naar boven, eerst tot het uitzichtplateau op 150 meter en dan door naar 250 meter. Het is een beetje heiig maar kunnen toch over een groot deel van de stad kijken. Mooi hoor deze schone wereldstad!

Als we beneden zijn hebben we een beter idee welke kant we op moeten en gaan eerst door een prachtig park met een aantal Boeddhistische Tempels en natuurlijk DE CHERRY BLOSSOMS of de Sakura zoals ze ze hier noemen! Wat hebben we een geluk want ze bloeien volop! Zelfs de Japanners stoppen bij dit prachtige gezicht om "kiekjes" te maken, ja het duurt maar kort dat ze zo mooi zijn en is afhankelijk van de weersomstandigheden wanneer dit precies is.

We komen aan aan de rand van Tokyo Bay en hebben een prachtig uitzicht op de Rainbow Bridge. Het is een grote hangbrug die over de noordelijke helft van Tokyo Baai gaat en is 570 meter lang. De brug heeft twee verdiepingen : op de bovenste laag bevindt zich de Shuto-autosnelweg 11 Daiba-lijn, een deel van de Shuto-autosnelweg. Op de onderste laag loopt Autoweg 357 (ook bekend als Rinkō Dōro), met tussen de rijstroken de Yurikamome New Transit, een people mover.

Dan door naar onze eigenlijke bestemming de Hama Rikyu Gardens, deze liggen eigenlijk aan Tokyo Bay en hebben zoutwater meertjes die mee gaan met eb en vloed. Het is een sereen rustgevend gebied in grote tegenstelling tot de hoge skyscrapers eromheen. Het is zo beplant dat er wel in elk seizoen iets te zien valt maar nu natuurlijk de kersenbloesems. We hebben weer een flink stuk gelopen en zijn nu weer dicht bij ons Hotel beland. We houden het voor gezien vandaag en eten een heerlijke maaltijd in een van de 4 restaurants van het Hotel.

P.S. Frank weer zijn Wagyu beef en voor mij Abalone in Soysaus, hmmmm lekker!

• 31 Maart 2015 - 23:30

Mamala:

Jullie zijn daar precies op tijd voor die schitterende kersenbloesem! Volgens de krant is die 5 dagen eerder uitgekomen dan gebruikelijk en na een week verliezen de bomen hun blaadjes weer! Zou je vader hier iets mee te maken hebben? Geniet verder van jullie verblijf in Tokio! Liefs en xxx

• 31 Maart 2015 - 23:33

Lia Rook:

Wat een geluk hebben jullie gehad, met die prachtige kersenbloesem in de bomen. Dit kan je toch niet verzinnen, wat mooi, wat mooi.
    De Eifeltoren is wel helemaal verkleurd, rood-wit zo te zien.
    Hier in nederland waaien we zowat uit onze verschoning. Er zijn hier vandaag tig vrachtwagen op de snelweg omgekukeld en in duitsland is het een echte orkaan.
    Fijne dag morgen, dikke XX