Kuranda en het Regenwoud - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Kuranda en het Regenwoud - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Kuranda en het Regenwoud

Blijf op de hoogte en volg Edith

14 Maart 2015 | Australië, Cairns

Vanmorgen bij droog weer vroeg op pad naar het regenwoud. Opgehaald om 8:30 uur bij ons Hotel voor een transfer naar Smithfield, het begin van de Skyrail. Een kabelbaan traject hoog ruim 500 meter met twee haltes voordat wij in het dorpje Kuranda, in het regenwoud, aankomen.

De eerste stop is Red Peak waar we een kleine wandeling van bijna 200 meter maken door een stukje regenwoud met o.a. een 400 jaar oude Kauri Pine boom. Een van de gidsen licht een klein tipje van de sluier en geeft ons informatie over de flora en fauna in dit regenwoud. Weer terug in de gondels, met glazen bodem, waardoor we een goed inzicht krijgen van het boven dek van het regenwoud en verder naar stop 2 - Barron Falls. Doordat er de afgelopen dagen veel regen is gevallen is deze waterval dan ook spectaculairder dan normaal, met een donderend geraas. Nog één maal weer terug in de gondels voor het laatste stukje naar het dorpje Kuranda.

Hier vermaken wij ons door een bezoek te brengen aan de vlindertuin met vele mooie vlinders die rondom ons vliegen en ook de kwekerij van deze vlinders met z'n rupsen is zeer interessant. Daarna nog een bezoek aan het vogelhuis met z'n kleurrijke exemplaren want buiten is het weer begonnen met regenen. Ja dat hoort ook zo in het regenwoud!

Het klaart weer ietsjes op en wij brengen het volgende uur door met een bezoek aan de vele winkeltjes in de hoofdstraat waar van alles en nog wat te koop is. Één souvenir nemen wij voor onszelf mee van Australië. Dan is het bijna 14:00 uur en moeten we naar het treinstation voor onze terugreis maar ditmaal met een oude trein die ons in 2 uurtjes weer terug brengt naar het station van Cairns. We hebben een oponthoud van 20 minuten want er is een grote tak op de baan gevallen en deze moet eerst verwijderd worden voordat we verder kunnen.

Terug in Cairns pakken we weer een taxi naar mijn Oom om daar te eten, Soto Ajam met lontong en nog meer hapjes. Hij heeft het zeer op prijs gesteld dat wij de moeite namen om langs te komen en is wel zo reëel om in te zien dat dit misschien wel de laatste keer is dat wij elkaar hebben gezien?! Met een dubbel gevoel nemen wij afscheid want morgenochtend vliegen wij terug naar Sydney voor 3 dagen voordat wij Australië verlaten en naar New Zealand vliegen.

• 14 Maart 2015 - 17:02

Lia Rook:

Eén souvenier neem je mee uit Australie. Ik ben benieuwd. Een echte koalabeer soms, dat is nog leuker dan katten hebben (denk ik). En dan pas ik wel op als jullie met vakantie gaan (dat wordt op jaarbasis dus bijna een jaar).
    Wat fijn dat je nog een keer naar je oom bent geweest. Je hebt buiten jezelf ook hem blij gemaakt. Bij jullie is het bijna ochtend, dus jullie gaan straks weer terug naar Sydney vliegen. Goede reis en veilige aankomst. XX

• 14 Maart 2015 - 17:15

Erna:

Jammer dat het weer niet mee werkt, maar zo te lezen amuseren jullie je opperbest. Leuk dat jullie oom Wiet en zijn vrouw hebben ontmoet, op de foto herken ik hem nog helemaal, leuk hoor. Ik hoop dat je hem de groeten hebt gedaan van mij. We genieten weer volop van jullie verhalen en foto's. Hebben jullie een vogel uit het regelwoud als souvenir meegenomen? Wij zullen hem wel leren zingen. Ha, ha.
    Heel veel plezier verder en goede vlucht terug naar Sydney.
    Veel liefs en groetjes van Erna, Chris en Ruben. xxx

• 14 Maart 2015 - 22:15

Tilly Rollmann:

Leuk dat ik je kan volgen. Geniet lekker van je reis. Ben benieuwd naar je foto's. Liefs en groetjes Tilly

• 14 Maart 2015 - 23:27

Lia Rook:

Ik lees net in de krant dat een nieuw-zeelandse krant schrijft over storm Pam. Die wordt over 3 dagen verwacht op het Noordereiland. Gelukkig zitten jullie daar nog een eind van weg en ik hoop oprecht dat dit geen nadelige gevolgen gaat hebben voor jullie reis. Ik zal blij zijn over enige dagen te lezen dat storm Pam is uitgeraast, want men spreekt van een van de ergste stormen in de Pacific. Pas goed op jezelf, dikke XX

• 15 Maart 2015 - 09:42

Patty:

Heerlijk om jullie te volgen!

• 16 Maart 2015 - 11:46

Fleur:

Leuk om te lezen! Goede trip en hoop op goed weer in Sydney! xx