Van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Cairns

Blijf op de hoogte en volg Edith

12 Maart 2015 | Australië, Cairns

Vanmorgen vroeg vertrokken met Tigerair vanuit de domestic airport voor onze vlucht van 3 uurtjes naar Cairns. We hebben de nieuws informatie in de gaten gehouden i.v.m. een cycloon die buiten de noordoost kust van Noord Queensland zich aan het manifesteren is. Op de airport aangekomen geen problemen met vliegen dus precies op tijd vertrokken om 7:25 uur. Ze verwachten een rustige vlucht naar Cairns en dat hebben we ook gehad tot net voor Cairns waar op dat moment een zware regenbui overtrok en wij in een "holding pattern" werden gehouden voor 15 minuten tot we veilig konden landen. Zoals je dan ook begrijpt was het niet het normale zonnige weer maar grote regendruppels! Welkom in de Gold Coast. Het ziet ernaar uit dat het voor ons zeer de vraag gaat worden of we een van de komende 2 dagen naar de Great Barrier Reef kunnen of niet?!

Maar het hoofd doel van dit verblijf om mijn Oom Wiet te bezoeken gaan we dan maar gelijk vanmiddag realiseren. Eerst even opfrissen en een hapje lunch gebruiken aan de overkant van ons Hotel en dan naar Edmonton 20 km ten zuiden van Cairns.
Mijn Oom en zijn vrouw staan ons al op te wachten als wij om 14:00 uur bij hun aan de poort staan. Twintig jaar niet meer gezien en hij is nu bijna 87 jaar! Wij worden zeer warm en vol blijdschap onthaald en daar doe je het tenslotte ook voor. De rest van deze zeer natte en regenachtige middag en vroege avond brengen wij door met het bijpraten, oude verhalen luisteren en foto's van vroeger bekijken! En zoals het gebruikelijk is bij Indische mensen zijn er heerlijke zelfgemaakte hapjes en ook nog een heerlijke macaroni ovenschotel :-)

Om 20:30 uur zijn wij weer terug in ons Hotel want die vroege ochtend vanmorgen breekt je toch een beetje op. Morgen maar kijken hoe het weer zich houd om te besluiten wat wij gaan ondernemen!
Een, toch voor mij in ieder geval, geslaagde dag!

• 12 Maart 2015 - 16:50

Lia Rook:

Wat geweldig Edith. Dit kan niemand jou meer afnemen, kontakt met je oom. Jij hebt daar in ieder geval iemand met jouw komst heel gelukkig gemaakt.
    Inmiddels is het voor jullie vrijdag de 13e (onze geluksdag, dat weet je), maar liggen jullie nog in dromenland. Een hele fijne dag, dikke XX

• 12 Maart 2015 - 22:25

Emmy:

Hoop dat jullie toch naar great barrier reef kunnen varen en vooral naar het kleine eilandje. Dat was een pareltje in de zee. Nog veel plezier samen. Groetjes, Emmy

• 14 Maart 2015 - 16:26

Timo:

Wat geweldig om dit mee te kunnen maken, Edith. Geniet van de mooie momenten! Ennuh....als je terug bent, hoor ik graag het recept van de Indische macaronieschotel