Eerste dag toerist spelen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Eerste dag toerist spelen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Eerste dag toerist spelen

Blijf op de hoogte en volg Edith

07 December 2014 | Verenigde Staten, New York

Onze eerste volle en koude NYC dag zit erop en wat een dag. Vanmorgen om 9:00 uur vanuit het Hotel vertrokken om 7 blokken uptown te lopen naar Times Square Church voor de gospel dienst om 10:00 uur op zondag! Ja, we zijn niet zóóó gelovig maar dit stond in de guide boeken als een MUST. Het was inderdaad een kerkdienst moderne stijl met een gemengd koor van ongeveer 40 personen en een bijna komplete band en zanger op de piano. De liederen waren zeer up-to-date met grote mix van gospel soul muziek waar de Heer vaak en veel geprezen werd. Wij hebben de dienst "live" gevolgd op grote TV schermen in een grote zaal boven de aula zelf want anders moesten wij verplicht de volledige dienst (duur 2 uur) blijven zitten. Maar ook boven voor de schermen gingen de volgelingen volledig in de dienst op en zongen uit volle borst mee. Wij hebben de dienst 3 kwartier meegemaakt tot net na "de communie", het breken van het brood en drinken van de wijn. Iedereen kreeg ook een hele kleine vierkante hostie en een kleine vingerhoed wijn. Allen die wilden waren zeer welkom geheten voor deze dienst zonder uitzondering! Een unique ervaring!

Daarna doorgelopen naar Times Square waar we zoals afgesproken een ticket hebben gekocht voor de Hop On Hop Off (Open Loop) van boven open bus. Onze eerste rit van ongeveer 2 uur was UPTOWN langs de Chrysler Building, de United Nations, Grand Central Station, Guggenheim, Central Park, Rockefeller Centre door het Theater Distrikt om te eindigen weer op Times Square. Wat een goede manier om dit deel van de stad in vogelvlucht te leren kennen. Je zit hoog en kan alles zeer goed bekijken. We hebben wel achter de ruit boven gezeten omdat het best koud was al hadden we wel een mooie heldere en zonnige dag vandaag, temperatuur was ong. 5-6 graden, dus mutsen op en handschoenen aan en we laten ons niet afschrikken door een beetje kou!

Daarna even opwarmen weer voor de lunch met warme chocolade en broodje hotdog en we waren klaar voor de 2e loop ditmaal DOWNTOWN. Nu was het de beurt aan o.a. de Empire State Building, Flatiron Distrikt, Greenwich Village, Broadway, Noho en Soho, 9/11 Memorial, China Town, Wall Street, East Village en Union Square. Na nogmaals een rit van bijna 2 uur vonden we het voor vandaag koud genoeg geweest en besloten we niet nog de Night Tour te doen van 1 1/2 uur dus terug naar het Hotel om even lekker warm te douchen en op te warmen voordat we vanavond in het Meatpacking Distrikt in een zeer trendy restaurant/ bar hebben gegeten bij de Standard Grill. Heerlijke steak en lam en als klap op de vuurpijl nog een GROTE chocolade mousse met slagroom met z'n allen!

Morgen weer op tijd opstaan voor Ground Zero. Weltrusten. XX

• 08 December 2014 - 09:59

Johan En Bianca:

Het ziet er weer fantastisch uit! Geniet ervan met z'n allen (maar dat zal vast wel lukken) en ga maar fijn de toerist spelen!
    Groetjes van, vanuit een nat Nederland, Johan en Bianca en kids

• 08 December 2014 - 11:01

Oma :

Dougie waar is je warme muts? Of ben je niet zo'n koukleum? Heel veel plezier en geniet ervan! 6 dikke kussen voor jullie.

• 08 December 2014 - 11:42

Lia Rook:

Leuke foto's !!!! Maar het lijkt mij wel verrekte koud in zo'n open bus. Leuk voor de zomer. Wij hebben ons de tandjes toen gelopen in NY. Edith, een GROTE chocolademousse ???? Jij denkt ook, het is vakantie en gelijk heb je. En oma, Douglas heeft geen muts op, omdat anders zijn haren in de war gaan. Kwestie van ijdelheid (denk ik).
    Veel plezier vandaag en kijk uit naar jullie verslag morgen.

• 08 December 2014 - 16:43

Timo:

Wat goed dat jullie op de valreep voor Kerst bekeerd zijn...!
    Heel veel plezier met z'n allen, ik zou bijna zeggen "Zaalige Daagen!"

• 08 December 2014 - 18:35

Emmy Matthijssen:

Het is voor jullie koud genieten. Nog fijne dagen. Groetjes, emmy